Sayangnya Dia terhadap hambanya



Assalamualaikum.

Hello ebelibadii. Tadaaaa!! This is my blog's new look. Red, pink, white and so on. Colourful tak? Tak ponnn. hihiih.Setelah berpenat lelah edit this site by my own, and this is the result. Mmg agak kurang menarik, sbb saya belum expert pasai nak edit-2 blog nehh. Hat neh saja yg saya mampu buat. Most impotant is, Im setisfied! huuuuuuu~

Okay okay, back to the main entry. 2 more weeks, and saya akan menghadapi nightmare yg amat dasyat? Eh eh, belum tidur pon dah tahu apa nightmare nya? Bukan nightmare tdur tuh la awakk. "Nightmare" neh akan dihadapi oleh semuuuuuuuua org yg bergelar student. Apakah ia? Apa lg kalau bukan EXAM! Erghhh, mmg sangat mengerikan bukan?

Lagi 2 minggu, tp rasa mcm lg 2 hari jaa. Kenapa? Sbb semalam adalah hari tekanan saya. Rasa down yg teramat sgt semalam. Sebab musababnya tak pulak diketahui. Mcm-2 benda ligat ja dok pusing-2 dlm kepala otak neh. And and, semalam saya menangiiiiiss. Sorang-2 sambil peluk bantai. Menangis kesedihan or kegembiraan pon tak tahu lahh. Tetiba ayaq mat laju ja turuuuunn. 

Tapi, ada org yg tenangkan saya. Even jauh dimata tp dekat dihati. Semalam inbox dgn Wafa. Dia lah tempat saya mengadu domba. Bila saya mengadu, ini yg dia reply "aku pun mcm hg kelmarin syg. serabut. tp try jdkan Allah sebagai penenang , sababat buat masa skrg. istigfar byk-2". Terus saya istigfar. Then p amek wudu'. Alhamdulillah Ya Allah. Saya kembali tenang. Lepas ambil wudu' ja, termenung sat mengenangkan nasib. Then, terus tertidur. And, pagi neh rasa kurang sikit tekanan.

"Ya Allah, betapa hebatnya ujianMu. Sesungguhnya, aku adalah hambaMu yg kerdil lg lemah. Kau kuatkan lah imanku, semangatku dan mentalku untuk menghadapi ujianMu yg mendatang."
Amin Ya Rabbal Alamin.